Månadens kvinnoförbundare: Heidi Antti-Lindholm

01.08.2017 kl. 09:00
Svenska Kvinnoförbundet i Borgå presenterar Heidi Antti-Lindholm, månadens kvinnoförbundare i augusti.

Heidi Antti-Lindholm

Socialterapeut
född 1968

Kvinnoförbundet i Borgå presenterar Heidi Antti-Lindholm. En stark kvinna, med mångårig erfarenhet av Svenska Kvinnoförbundets verksamhet både som styrelsemedlem, kassör och ordförande. Heidi som är född i Kotka och uppvuxen i Österbotten, flyttade till Borgå i början av 1990-talet och blev då medlem i kvinnoförbundet och har suttit i styrelsen i många år. Under ordförandeperioderna kämpades det redan då för Borgå BB och det ordnades demonstrationer mm. Hon har också innehaft kommunala uppdrag som nämndeman i tingsrätten, suttit som medlem i utbildningsnämnden i Borgå samt representerat Kvinnoförbundet i SFP:s kommunorganisation i Borgå.  Heidi arbetar inom socialvården, är gift, har två döttrar och på fritiden tränar hon lydnad och agility med sin hund. Ändå ger hon sig tid till att aktivt delta i kvinnoförbundets verksamhet både som styrelsemedlem och kassör.