Mitt EU, min kropp!

Hur kan vi arbeta för ett tryggt Europa för kvinnor medan högerextrema rörelsen växer?
idag kl. 14:21

Plastikkirurgi räddar liv – Ett rop om förståelse och medkänsla

Plastikkirurgiska ingrepp som utförs av medicinska skäl leder till en betydande förbättring av livskvaliteten hos patienter. Regeringens föreslagna nedskärningar inom plastikkirurgin på den offentliga sidan speglar en grov missuppfattning om dessa ingrepp, säger Anna Permana, medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs, som efter över ett års väntan ska genomgå en bröstförminskningsoperation. Hon vet varför plastikkirurgin handlar om hälsa, inte om att se snyggare ut:
idag kl. 10:52

Morgondopp med diskussion på Världsmiljödagen 5 juni

Anna-Maja Henriksson och Eva Biaudet möts vid ett av världens känsligaste hav och du är välkommen med!
13.05.2024 kl. 11:59

Mina år som ensamstående mamma - mina bästa år!

Hur ser föräldraskap ut nu, hur såg läget ut i början av tvåtusentalet och vart är vi på väg?
07.05.2024 kl. 10:17

Kulturkväll i regnbågens färger

Välkommen med på en helkväll 17.5 kl. 18 för mångfald och mänskliga rättigheter med film och författardiskussion! Med kvällen vill vi uppmärksamma Internationella dagen mot homofobi, bifobi och transfobi (IDAHOT).
02.05.2024 kl. 10:37

EU fritt från människohandel

Majoriteten av offer för människohandel inom EU är kvinnor och barn som blir utnyttjade för sexuella ändamål. Hur ska man skydda människor i sårbara situationer? Hur ska man hjälpa dem som blivit offer? Välkommen på diskussion den 2 maj kl. 18-20 om människohandel på nationell och EU-nivå.
25.04.2024 kl. 13:18

Vi står för systerskap, rättvisa och solidaritet.

Föreningen är ett samlande forum för feminister som har kämpat för kvinnosaken i över ett sekel och har idag över 400 medlemmar. Vi ordnar seminarier och kulturaktiviteter samt stöder och för fram kvinnor i politiska val.