Sari Somppi vice ordförande

Sari Somppi vill fortsätta som vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet

Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Sari Somppi ställer upp för omval på årskongressen som hålls på Svartå Slott 26-27 mars.
ramieza mahdi vice ordförande

Ramieza Mahdi vill fortsätta som vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet

Ramieza Mahdi meddelar att hon ställer sig till förfogande för omval på Svenska Kvinnoförbundets årsmöte som hålls 26-27 mars 2022. Mahdi har fungerat som vice ordförande för förbundet i september 2020.

Jämställdhetsfrågor måste vara på agendan

Internationella kvinnodagen infaller årligen den 8 mars för att uppmärksamma kvinnors utsatta situation världen över.

Sexuellt våld är ännu idag en form av krigsmetod

Historiskt sett har våldtäkt använts som en form av vapen i krig, forskning visar att sexuella övergrepp ökar i krig och väpnade konflikter.
Pia Sundell vill fortsätta som svenska kvinnoförbundets vice ordförande

Pia Sundell vill fortsätta som Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande

Pia Sundell ställer sig till förfogande för omval till vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet. Sundell har fungerat som förbundets vice ordförande sedan september 2020.

Tillsammans för Ukraina!

Till följd av Rysslands invasion av Ukraina har en stor flyktingvåg påbörjats i Europa. Det är mestadels kvinnor och barn som flyr, då Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj har utfärdat en order om allmän mobilisering som gäller alla ukrainska män mellan 18 och 60 år.

Anita Westerholm vill fortsätta leda Svenska Kvinnoförbundet

Anita Westerholm ställer upp för omval till ordförande för Svenska Kvinnoförbundet. Westerholm valdes till ordförande i september 2020 och har lett förbundet sedan dess. Svenska Kvinnoförbundet sammanträder till årsmöte den 26-27 mars i Raseborg och väljer då en ny förbundsstyrelse.
Anita westerholm sexualbrottslagstiftning

Anita Westerholm: Äntligen stärks den sexuella självbestämmanderätten!

Idag är en oerhört stor och viktig dag för den sexuella självbestämmanderätten och den personliga integriteten. Regeringen har gett sitt förslag till en totalreform av sexualbrottslagstiftningen till riksdagen
ramieza mahdi ensamshet

Ramieza Mahdi: Vi behöver råda bot på ensamheten

Coronapandemin och tiden begränsningar restriktioner har drivit ensamheten bland finländarna till sin spets. Pandemin har pågått i två år och ensamheten orsakar allt allvarligare skador.
Sari Somppi

Sari Somppi: Jämställdhet gynnar innovation och utveckling

Den 11 februari uppmärksammas den internationella dagen för kvinnor och flickor inom vetenskapen, för att se till att fler kvinnor och flickor är representerade i naturvetenskapliga ämnen