Anonym rekrytering i kommunerna främjar rättvisa och jämställdhet

Motion 2 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2021

Yrkeskläder för anställda inom småbarnspedagogiken

Motion 3 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte

Behåll hemvårdsstödet

Motion 4 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2021

Rätten att föda på svenska

Motion 6 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2021

Resolution från årsmötet 2021: Kommunens resurser ska komma alla invånare till nytta

Det är en självklarhet att vi alla ska ha lika rättigheter och möjligheter, därför höjer vi våra röster. Svenska Kvinnoförbundets värderingar behövs. Coronakrisen har förstärkt samhällsproblemen och för många är situationen outhärdlig och de behöver vårt stöd.
Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm: Framtiden är jämställd!

Vi samlas här idag för att vi brinner för ett jämställt samhälle. Kampen för ett jämställt samhälle är långt ifrån lätt, men alltid rätt, sade förbundsordförande Anita Westerholm i sitt öppningsanförande på Svenska Kvinnoförbundets årsmöte idag.
Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm återvald som ordförande för Svenska Kvinnoförbundet

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte har idag återvalt Anita Westerholm, 26, från Ekenäs, Raseborg, som förbundsordförande för Svenska Kvinnoförbundet.

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte: LIVESÄNDNING 27.3. kl. 9.30

På lördag 27.3 kan du följa med Svenska Kvinnoförbundets årsmöte som LIVE-sänds från Helsingfors med start kl. 9.30. Håll utkik på vår FB-sida på lördag morgon för livesändningen.
Bild på Ramieza Mahdi

Ramieza Mahdi: Rasism är en vardagsutmaning för många - inte endast en vecka om året

Idag uppmärksammar vi FN:s internationella dag mot rasism och diskriminering. För att förverkliga jämlikhet, jämställdhet och mänskliga rättigheter krävs det en politisk kamp. Vi behöver starka och specifika politiska strategier för att ta itu med strukturell rasism, skriver vice ordförande Ramieza Mahdi på bloggen idag.