Svenska Kvinnoförbundet söker en tf. politiskt sakkunnig

17.09.2021 kl. 10:00
Vi söker en tf. politiskt sakkunnig till Svenska Kvinnoförbundets kansli i Helsingfors. Sista ansökningsdag 3 oktober 2021.

Är du vår tf. politiskt sakkunniga? Arbetet inleds den 1 november 2021 och är ett moderskapsvikariat.

Den politiskt sakkunniga producerar jämställdhetsrelaterat material till pressmeddelanden och sociala medier, skriver valprogram och ansvarar för den interna och externa kommunikationen. Den politiskt sakkunniga ansvarar för innehållet på förbundets webbsajt, utgivning av nyhetsbrev och marknadsföring i sociala medier. Du samarbetar med generalsekreteraren i förbundets kampanjplanering och valarbete samt i planeringen av evenemang. I arbetet ingår även kontakt till förbundets förtroendevalda, lokalavdelningar, våra finskspråkiga samarbetspartners samt övrigt administrativt arbete.

Vi söker dig som:

• har sakkunskap i jämställdhetspolitiska frågor och feminism samt kännedom om det politiska fältet
  • självständigt kan bevaka och producera innehåll gällande jämställdhetsfrågor
  • kan producera och marknadsföra innehåll på sociala medier
  • har lätt för att ta till sig ny information och kan uttrycka sig väl i skrift
  • har ett självständigt och flexibelt grepp samt goda IT-färdigheter

Vi värdesätter erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vi önskar att du har en för uppgiften lämplig högskoleexamen.

I arbetet ingår kvälls- och veckoslutsjobb samt  en del arbetsresor inom Finland. Skicka in din ansökan med CV senast 3.10.2021 till info@kvinnoforbundet.fi.

På eventuella frågor svarar generalsekreterare Agneta Udd-Saarela tfn 045-657 9789 vardagar kl. 10–14.

Svenska Kvinnoförbundet rf är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland. I vår verksamhet fungerar vi som SFP:s kvinnoförbund.