Seminarium: Klimatsmarta kvinnor

26.11.2019 kl. 18.00 – 19.50

Plats: Hello Stranger i Fenniakvarteret, Vilhelmsgatan 6 i Helsingfors, ingång från gatan

Välkommen på Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs seminarium om klimatförändringen. Vi bjuder på fakta, framtidsutsikter och problemlösningar.

• Servering med förfriskning och plockmat av i huvudsak lokalt producerade råvaror
  • lnledningsord med moderator Christina Gestrin
  • Fem fakta om koldioxidsänkor med miljövetaren Timo Tanninen
  • Kolneutralt med hjälp av Compensate, Niklas Kaskeala berättar
  • Paneldiskussion: Mina tio rimliga klimatkrav med Kristina Lindström, professor i hållbar utveckling, Julia Degerth, bloggare, föreläsare, miljöaktivist som skrivit boken ”Min lilla Gröna”, Tina Nyfors, projektforskare vid Villmanstrands-Lahtis universitet LUT och Christina Gestrin som expert i miljöfrågor.

På plats kan du delta i utlottning av boken ”Min lilla gröna” av Julia Degerth.

Anmäl dig senast 19.11 till fredrika@kvinnoforbundet.fi eller per tfn +358 50 538 1594.

Hello Stranger i Fenniakvarteret, Helsingfors
Vilhelmsgatan 6