Tiina Kujala vill fortsätta som vice ordförande

20.03.2018 kl. 10:53
Tiina Kujala från Esbo meddelar idag att hon står till förfogande att fortsätta som vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet.
Pressmeddelande 20.3.2018

Tiina Kujala vill fortsätta som vice ordförande

-Det finns en otrolig styrka i våra medlemmar och i vår organisation. Under det gångna året har jag jobbat med att hitta verksamhetsformer som både stöder de aktiva föreningarna och väcker de sovande. Samarbete olika föreningar emellan ger synergieffekter och avlastar lokala aktiva, som ofta är verksamma i både Kvinnoförbundet och SFP:s lokalavdelningar. Att vara kvinnoförbundare ska vara roligt och ge energi.

Kujala har varit ordförande för organisationsutskottet, med speciellt intresse för att öka regionala träffar och utbildning.

-Vi har mycket att ge varandra och genom att stöda våra kvinnliga politiker blir hela vår rörelse starkare. Som tidigare lokalavdelningsordförande vet jag att det ibland känns ensamt att dra föreningen. Man kanske har idéer och planer, men det känns tungt att förverkliga dem. Då är det förbundet som ska ge verktyg för samarbete. Aktiva föreningar kan också stöda avdelningar som behöver en puff för att komma i gång.

Tiina Kujala är ekonomie magister och jobbar som vuxenpedagog och informatör. Kujala har fungerat som vice ordförande för Kvinnoförbundet sedan 2017.

Valet av vice ordförande sker söndagen den 25 mars på förbundets årsmöte i Åbo. Årsmötet väljer förbundsordförande och tre vice ordförande.

För mer information:

Tiina Kujala