Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm vill se en jämställd representation i kommunerna

Inför söndagens kommunalval lyfter Svenska Kvinnoförbundets ordförande Anita Westerholm betydelsen av att det finns en mångfald och en jämställd representation bland beslutsfattarna i kommunerna.
09.06.2021 kl. 11:40
Bild på Anita Westerholm

Westerholm: Anställda inom småbarnspedagogiken bör få yrkeskläder

Det borde vara en självklarhet att kommunen som arbetsgivare bekostar yrkeskläder inom småbarnspedagogiken, precis som i många andra yrkeskategorier, anser Svenska Kvinnoförbundets ordförande Anita Westerholm.
03.06.2021 kl. 10:28
Bild på Ulla Achrén

Ulla Achrén: Vad betyder jämställdhet för mig

Jag har ofta fått frågan om vad jämställdhet betyder för mig. Då tänker jag på min barndom och tiden hemma med oss tre systrar, tiden med egna barn, dvs. två döttrar och två söner och på tiden under mina första år inom politiken. I dagens blogginlägg skriver Ulla Achrén om vad jämställdhet betyder för henne.
02.06.2021 kl. 09:47
Bild på Monica Asplund

Monica Asplund: Att få tiden att räcka till

Vi kvinnor har ofta svårt att hinna med allt vi vill. Och då gäller det att prioritera rätt. Fast många har ett stort intresse för samhällsfrågor, särskilt för saker som rör närmiljön, ger sig få in i politiken.
19.05.2021 kl. 11:49

Vem är årets Fredrika?

I utmanande och avvikande tider blir samhällsmoderliga handlingar särskilt viktiga – för hela samhället och för många enskilda personer. Alldeles särskilt utsatta är samhällets minsta, våra barn och unga, och andra som befinner sig i en speciellt sårbar ställning på grund av coronapandemin. Nu söker vi en vardagshjälte.
11.05.2021 kl. 10:36