Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm vill fortsätta leda Svenska Kvinnoförbundet

Anita Westerholm valdes till ordförande för Svenska Kvinnoförbundet i september 2020 och vill fortsätta leda förbundet. Svenska Kvinnoförbundet sammanträder till årsmöte den 27 mars och väljer då nytt presidium och förbundsstyrelse.
04.03.2021 kl. 13:23
Bild på Eva-Maria Strömsholm

Eva-Maria Strömsholm: Satsning inom dagvård och skola bör vara de kommande årens största prioritet

Barn behöver få vara barn, få leka och få känna sig trygga. Barn behöver få möjlighet att vara på daghem och gå i skolan. I Finland har våra barn den möjligheten, vilket är någonting som vi bör vara stolta över, skriver Svenska Kvinnoförbundets kommunalvalskandidat Eva-Maria Strömsholm i bloggen idag.
22.02.2021 kl. 12:00
Bild på Pia Sundell

Pia Sundell: Beslutsfattare, satsa på kvalitativ eftisverksamhet!

Kvalitativ eftermiddagsverksamhet, eller ”eftis”, är en verksamhet som av någon orsak fått alldeles för lite uppmärksamhet i samhällsdebatten. Eftis är en viktig verksamhet som kvalitativt genomförd skyddar barn och ökar barns välmående, skriver vice ordförande Pia Sundell på bloggen idag.
23.02.2021 kl. 08:30
Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm: När deltagandet inte sker på lika villkor

Ingen ska utsättas för hatprat eller trakasserier. I dagens blogginlägg skriver förbundsordförande Anita Westerholm om hur viktigt det är att allas röst hörs i den offentliga debatten, att vi inte låter flickor och kvinnor tystas ner av hatprat och trakasserier. Vi måste trygga flickors och kvinnors möjlighet att delta på samma villkor på nätet och i den offentliga debatten, allt annat är ett misslyckande!
11.01.2021 kl. 11:11

Pia Sundell: Nätmobbning – vi vuxna ska inte två våra händer

Det finns mycket vi vuxna kan göra för att förebygga den mobbning barn och unga utsätts för på nätet, säger Pia Sundell idag på FN:s internationella dag för avskaffande av våld mot kvinnor.
25.11.2020 kl. 10:15