Bild på Ulla Achrén

Ulla Achrén: Vad betyder jämställdhet för mig

Jag har ofta fått frågan om vad jämställdhet betyder för mig. Då tänker jag på min barndom och tiden hemma med oss tre systrar, tiden med egna barn, dvs. två döttrar och två söner och på tiden under mina första år inom politiken. I dagens blogginlägg skriver Ulla Achrén om vad jämställdhet betyder för henne.
02.06.2021 kl. 09:47
Bild på Monica Asplund

Monica Asplund: Att få tiden att räcka till

Vi kvinnor har ofta svårt att hinna med allt vi vill. Och då gäller det att prioritera rätt. Fast många har ett stort intresse för samhällsfrågor, särskilt för saker som rör närmiljön, ger sig få in i politiken.
19.05.2021 kl. 11:49

Eva-Maria Strömsholm: Möjlighet till varierande idrotts- och hobbyverksamhet bör finnas för alla åldrar i alla kommuner

Alla bör få ha möjlighet att röra på sig och idrotta på jämställda villkor och det hör till allas rätt att få prova på olika former av hobbyer och idrottsgrenar för att själv upptäcka vilken som kanske passar just mig bäst eller som jag är mest intresserad av. Läs Eva-Maria Strömsholms inlägg på bloggen idag.
30.03.2021 kl. 08:00
Bild på Ramieza Mahdi

Ramieza Mahdi: Rasism är en vardagsutmaning för många - inte endast en vecka om året

Idag uppmärksammar vi FN:s internationella dag mot rasism och diskriminering. För att förverkliga jämlikhet, jämställdhet och mänskliga rättigheter krävs det en politisk kamp. Vi behöver starka och specifika politiska strategier för att ta itu med strukturell rasism, skriver vice ordförande Ramieza Mahdi på bloggen idag.
21.03.2021 kl. 09:39
Bild på Eva-Maria Strömsholm

Eva-Maria Strömsholm: Ta hand om kvinnohälsan – Viktigt att gå på cancerscreeningar och årliga kontroller

Vi vet alla att det är viktigt att ta hand om vår hälsa, både den fysiska men även den psykiska hälsan. I dagens samhälle är det inte så lätt att vare sig hinna med sig själv eller lyssna på sin egen kropp. Hela tiden krävs det någonting av oss, på jobbet, hemma, av barnen, i parförhållandet, av vänner, av kolleger och av samhället. För att orka i samma takt som samhället rusar framåt måste man tänka på sin egen hälsa, skriver Eva-Maria Strömsholm på bloggen idag.
09.03.2021 kl. 08:00