Svenska Kvinnoförbundet inhiberar förbundets årsmöte

Svenska Kvinnoförbundets arbetsutskott har idag beslutat att inhibera Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 21–22.3 i Närpes. Arbetsutskottet beslöt detta med beaktande av statsrådets och THL:s rekommendationer för att förhindra spridningen av coronviruset samt SFP:s linje att tills vidare avboka alla sina evenemang, såväl publika som interna tillställningar, på grund av situationen med coronaviruset.
13.03.2020 kl. 14:35
Bild på Sari Somppi

Sari Somppi ställer sig till förfogande för Svenska Kvinnoförbundets presidium

Sari Somppi meddelar idag att hon ställer sig till förfogande som vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet. Kvinnoförbundet väljer ny förbundsordförande och tre vice ordförande på sitt årsmöte i Närpes 21-22 mars. För att vi skall kunna bli jämställda behöver vi stöda många olika strukturer i samhället, säger Somppi.
27.02.2020 kl. 09:36
Bild på Lotta Keskinen

Lotta Keskinen vill fortsätta som Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande

Lotta Keskinen från Helsingfors ställer upp för omval som vice ordförande i Svenska Kvinnoförbundet. Keskinen har fungerat som förbundets vice ordförande sedan mars 2018 och lett Kvinnoförbundets jämställdhetspolitiska utskott.
26.02.2020 kl. 11:41
Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm svarar på 10 frågor om feminism och jämställdhet

På Svenska Kvinnoförbundets årsmöte den 21-22 mars i Närpes kommer vi att välja ny ordförande för förbundet. Den här veckan presenterar sig kandidaterna till ordförandeposten för Svenska Kvinnoförbundet genom att besvara 10 frågor. Idag kan står Anita Westerholm i turen.
26.02.2020 kl. 10:14
Bild på Pia Sundell

Pia Sundell svarar på 10 frågor om feminism och jämställdhet

På Svenska Kvinnoförbundets årsmöte den 21-22 mars i Närpes kommer vi att välja ny ordförande för förbundet. Den här veckan presenterar sig kandidaterna till ordförandeposten för Svenska Kvinnoförbundet genom att besvara 10 frågor. Idag berättar Pia Sundell vad feminism och jämställdhet är för henne.
25.02.2020 kl. 09:39