Anna Jungner-Nordgren ny vice ordförande i europeiskt kvinnonätverk

13.11.2012 kl. 12:57
Pressmeddelande 13.11.2012

Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Anna Jungner-Nordgren har valts till vice ordförande för det europeiska liberala kvinnonätverket European Liberal Women's Network (ELWN). Jungner-Nordgren valdes till vice ordförande under det europeiska liberala partiets (Alliance of Liberals and Democrats for Europe Party, ALDE) kongress i Dublin 8-10.11.2012.

Till ordförande för European Liberal Women's Network valdes brittiska Flo Clucas (Liberal Democrats). Till andra vice ordförande valdes danska Charlotte Burgess (det radikale venstre).

European Liberal Women's Network är ett nätverk för kvinnliga politiker i medlemspartierna i ALDE. Nätverket grundades år 1999 i Helsingfors. Margareta Pietikäinen (SFP, Svenska Kvinnoförbundet) fungerade som nätverkets första ordförande. Svenska folkpartiet tillhör den liberala ALDE-gruppen i Europaparlamantet.

För mera information:
Anna Jungner-Nordgren