Vice ordförande Ann-Louise Laaksonen ställer upp i riksdagsvalet 2011

26.08.2010 kl. 15:40
Pressmeddelande 26.8.2010

Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Ann-Louise Laaksonen ställer upp som kandidat i riksdagsvalet 2011 i Helsingfors

I sin valkampanj kommer Ann-Louise Laaksonen speciellt att lyfta fram frågor angående jämställdhet, arbetsliv och ekonomi.

Svårigheter med att förena arbete och familjeliv, löneskillnaderna mellan könen och kvinnors underrepresentation på ledande poster är några av de jämställdhetsfrågor hon vill lyfta fram i debatten. En specifik ekonomisk fråga Laaksonen betonar är vikten av hushållsavdraget i beskattningen eftersom avdraget stöder efterfrågan på service, småföretagare och sysselsättningen.

Ann-Louise Laaksonen är född 1969 och ekonomie magister. Hon är bl.a. vice ordförande i Svenska Kvinnoförbundet, styrelsemedlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs, medlem i SFP:s kretsstyrelse i Helsingfors, ordförande för SFP Norr om Långa bron, medlem i Finlands Ekonomförbunds arbetslivsutskott och styrelsemedlem i Ekonomföreningen Niord.

Här finns en bild på Ann-Louise Laaksonen att ladda ner.

För mera information: Ann-Louise Laaksonen 050-351 0841, annlouiselaaksonen@gmail.com

Petra Qvist-Hämäläinen