Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Bild på Sari Somppi

Sari Somppi ställer sig till förfogande för Svenska Kvinnoförbundets presidium

Sari Somppi meddelar idag att hon ställer sig till förfogande som vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet. Kvinnoförbundet väljer ny förbundsordförande och tre vice ordförande på sitt årsmöte i Närpes 21-22 mars. För att vi skall kunna bli jämställda behöver vi stöda många olika strukturer i samhället, säger Somppi.
igår kl. 09:36
Bild på Lotta Keskinen

Lotta Keskinen vill fortsätta som Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande

Lotta Keskinen från Helsingfors ställer upp för omval som vice ordförande i Svenska Kvinnoförbundet. Keskinen har fungerat som förbundets vice ordförande sedan mars 2018 och lett Kvinnoförbundets jämställdhetspolitiska utskott.
26.02.2020 kl. 11:41
Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm: Kvinnlig könsstympning måste stoppas

Idag på internationella dagen för nolltolerans av könsstympning uppmärksammas kvinnlig könsstympning. Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Anita Westerholm påminner om att skrivelsen i regeringsprogrammet om att trygga resurserna för att stoppa könsstympning är oerhört viktig. Det krävs många olika slags förebyggande och motverkande åtgärder i arbetet mot könsstympning, säger Westerholm.
06.02.2020 kl. 17:04

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.