Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Anita Westerholm allas rätt att älska

Anita Westerholm: Ännu krävs mycket arbete för sexuella- och könsminoriteters rättigheter!

Svenska Kvinnoförbundet jobbar för ett inkluderande och jämlikt samhälle där alla människors lika värde och lika rättigheter respekteras och efterlevs. Svenska Kvinnoförbundets ordförande Anita Westerholm är mycket upprörd och ser oroande på den senaste tidens attacker mot HBTQI+-samhället och understryker att vi måste fortsätta jobba för alla människors lika rättigheter i samhället.
16.07.2022 kl. 07:32
bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm: Självbestämmanderätten och jämlikhet ska säkerställas i steriliseringslagen!

Svenska Kvinnoförbundet vill att steriliseringslagen revideras och att individens självbestämmanderätt stärks.
04.05.2022 kl. 09:11
Sari Somppi

Sari Somppi kandiderar i riksdagsvalet 2023

Sari Somppi, Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande, har idag nominerats av SFP i Österbotten som kandidat i riksdagsvalet 2023.
09.04.2022 kl. 17:00

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.