Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Bild på Svenska Kvinnoförbundets ordförande Anita Westerholm

Anita Westerholm: Stäng inga fler förlossningssjukhus!

En arbetsgrupps förslag till sjukhusens och dygnetruntjourernas framtida servicenivå, arbetsfördelning och samarbete har idag publicerats. Arbetsgruppens förslag skulle bland annat innebära att förlossningssjukhusen skulle minska kraftigt i antal.
11.01.2024 kl. 15:13
Bild på Svenska Kvinnoförbundets ordförande Anita Westerholm

Förbundsordförande Anita Westerholms julhälsning

Tredje adventsljuset brinner och idag öppnar vi lucka nummer 18 i vår julkalender som lyfter Finlands feministiska historia på Kvinnoförbundets sociala mediekanaler. Det är viktigt att uppmärksamma och påminnas om de viktiga framsteg som gjorts för jämställdheten i vårt land.
18.12.2023 kl. 13:09

HerVoice - ett utbildningsprogram i politik, ledarskap och kommunikation som stöder kvinnors politiska ambitioner

Hos många finns en stark vilja att förändra, ett samhällspatos och intresse av att kunna jobba med politik till och med på heltid. Då behövs både stöd, insikter och handledning. Vi behöver få flera kvinnor som vill välja en karriär inom det politiska och som vågar säga det högt. Idag öppnar vi ansökan till utbildningsprogrammet HerVoice!
23.11.2023 kl. 09:29

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.