Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

68239_t.jpg

Jag vill ha en intersektionell feminism!

I vårt jämställdhetsarbete behöver vi se de olika maktordningarna i vårt samhälle och jobba intersektionellt. Vi måste bekämpa alla former av orättvisor om vi ska nå jämlikhet, säger Ramieza Mahdi.
16.03.2019 kl. 08:01
68238_t.jpg

Tillåt män som har sex med män att donera blod

Ur ett jämställdhetsperspektiv är det inte rättvist att MSM-personer aldrig får donera blod ifall de lever i ett förhållande, medan resten av befolkningen får donera utan större hinder, säger Viveca Hansson.
15.03.2019 kl. 08:03
68232_t.jpg

Berövad livet

Det har visat sig att i länder där sexköp är lagligt måste man ändå ta hjälp av illegala ligor och metoder för att ha tillräckligt med kvinnor så att det motsvarar efterfrågan. De är inte där på gatan eller bordellen eller baren för att de inte kan tänka sig nåt bättre. De är där för att de är tvingade - av nöden, efterfrågan, hotet eller våldet, säger Nanna Rosengård.
14.03.2019 kl. 15:55

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.