Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Hallituksen on julistauduttava feministiseksi

Meillä on vahva luottamus hallitusneuvottelijoihin, ja toivomme että tasa-arvo ei jää neuvotteluissa vain korulauseen asemaan. Vaaleissa on äänestetty muutoksen puolesta. Feministinen hallitusohjelma ottaa huomioon koko ihmisyyden kirjon kaikessa päätöksenteossa. Tästä syystä rohkaisemme uutta hallitusta julistautumaan feministiseksi!
igår kl. 10:28

EU, rättsstatens obevekliga försvarare

Globaliseringen och digitaliseringen har öppnat upp för alla former av exploatering av känslig information, maktförhållanden och resurser, säger Anna Jungner-Nordgren.
igår kl. 10:13

Intresseanmälan till Kvinnoförbundets utskott 2019-2021

Nu är det dags att söka till Svenska Kvinnoförbundets utskott! Vill du vara med och påverka Kvinnoförbundets verksamhet och politik? Vi har flera intressanta utskott att välja mellan. Deadline för ansökan är den 26.5.
15.05.2019 kl. 10:28

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.