Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Bild på Anna Jungner-Nordgren, Anita Westerholm och Frida Sigfrids

Svenska Kvinnoförbundet och Svensk Ungdom: Kriminalisera tvångsäktenskap!

Förverkligandet av flickors och kvinnors rättigheter förutsätter att tvångsäktenskap kriminaliseras och att tvångsäktenskap ska kunna upplösas utan en skilsmässoprocess. Samtidigt måste vi se till att ge tillräckligt med riktlinjer för hur offren ska skyddas, säger Svenska Kvinnoförbundets ordförande Anna Jungner-Nordgren.
11.10.2019 kl. 08:51

Jungner-Nordgren: #Metoo - vägen mot förändring

För att de verkligheter som avslöjades i samband med #metoo ska kunna försvinna till historieböckerna en gång för alla, är vi skyldiga dessa kvinnor, framtidens flickor och kvinnor och de kvinnor som inte gavs möjlighet att yppa sina erfarenheter, att föra en feministisk politik och fortsätta jobba för en omvälvande förändring.
08.10.2019 kl. 00:15

Keskinen: Klimatförändringen är en kamp för global rättvisa

Kampen mot klimatförändringen är en kamp för jämställdhet, barnens rättigheter och global rättvisa. Finland har resurserna att vara en föregångare i att uppnå klimatneutralitet och därför ska det vara en självklarhet att vi tillsammans arbetar för denna målsättning. Det framhöll Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Lotta Keskinen idag på SFP:s partifullmäktigemöte i Lahtis.
28.09.2019 kl. 14:30

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.