Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm vill fortsätta leda Svenska Kvinnoförbundet

Anita Westerholm valdes till ordförande för Svenska Kvinnoförbundet i september 2020 och vill fortsätta leda förbundet. Svenska Kvinnoförbundet sammanträder till årsmöte den 27 mars och väljer då nytt presidium och förbundsstyrelse.
04.03.2021 kl. 13:23
Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm: Bra betyder inte acceptabelt!

På måndag, den 8 mars, går Internationella kvinnodagen av stapeln. Då uppmärksammas ojämställdhet och kvinnors situation världen över. Vi behöver tala mer om jämställdhetsproblemen, lyfta dem och hitta åtgärder, skriver förbundsordförande i Västra Nyland idag.
05.03.2021 kl. 08:00
Bild på Eva-Maria Strömsholm

Eva-Maria Strömsholm: Satsning inom dagvård och skola bör vara de kommande årens största prioritet

Barn behöver få vara barn, få leka och få känna sig trygga. Barn behöver få möjlighet att vara på daghem och gå i skolan. I Finland har våra barn den möjligheten, vilket är någonting som vi bör vara stolta över, skriver Svenska Kvinnoförbundets kommunalvalskandidat Eva-Maria Strömsholm i bloggen idag.
22.02.2021 kl. 12:00

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.