Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Carola Bäckström blogg

Carola Bäckström: Tankar kring motion

I somras började jag igen gå på gym. Under våren hade jag börjat jogga mera intensivt och lyckats få ena akillessenan skadad. Därför tänkte jag att det var dags att igen börja gå på gymmet. Det hade gått en vecka sedan jag fått mitt andra coronavaccin, så jag började. På sommaren gick jag regelbundet och det var skönt, för gymmet är luftkonditionerat
14.01.2022 kl. 11:08

Mette Strauss: Löneutveckling för alla!

Den ena löneundersökningen efter den andra påvisar: vi har fortsättningsvis oförklarliga löneskillnader mellan kvinnor och män i vårt land som saknar annan vettig grund än att män uppenbarligen mera regelbundet både löneförhandlar och beviljas lönepåslag.
12.01.2022 kl. 17:55
Eva-Maria Strömsholm välfärdsområdesval trötthet bland vårdare

Eva-Maria Strömsholm: Trötta vårdare och bristen på vårdare – En utmaning man bör ta tag i nu

”Vi går i väntans tider”. Vi väntar på ett helt nytt val och vi väntar på vem som kommer att bli invald i de nya fullmäktige för välfärdsområdena runt om i Finland. Förhandsröstningen närmar sig med stormsteg, så även själva valdagen.
10.01.2022 kl. 14:30

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.