Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Lotta Keskinen: Dags för jämställda löner!

Idag uppmärksammar vi kvinnornas lönedag, som symboliserar löneskillnaden mellan kvinnor och män. Löneskillnaden i Finland är i medeltal 16 % detta år, vilket i teorin betyder att från och med idag fram till slutet av året arbetar kvinnorna oavlönat. Trots detta skall ändå mat, boende med mera betalas precis som vanligt.
04.11.2019 kl. 08:30
Bild på ordförande Anna Jungner-Nordgren

Jungner-Nordgren: Elva år på oss att uppnå globala målen

FN-dagen, som firas i dag, är en bra påminnelse om de globala hållbarhetsmålen Agenda 2030 som världens länder gemensamt antagit för fyra år sedan. Målen ska bidra till socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbar utveckling och vara uppnådda till år 2030 i världens alla länder.
24.10.2019 kl. 10:35
Bild på Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Ann-Sofi Backgren

Women in East meet Women in West

I veckans blogginlägg delar Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Ann-Sofi Backgren med sig av sina erfarenheter från den 25:e internationella kvinnokonferensen East and West meet in Saint Petersburg, där hon representerade Kvinnoförbundets internationella utskott.
21.10.2019 kl. 10:57

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.