Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm välkomnar nya åtgärder för bekämpning av våld mot kvinnor

Idag presenterade justitieminister Anna-Maja Henriksson statsrådets program för bekämpning av våld mot kvinnor. Programmet ska genomföras under en treårsperiod från hösten 2020 till våren 2023.
idag kl. 12:35
Bild på Ann-Sofi Backgren

Ann-Sofi Backgren: Den internationella landsbygdskvinnans dag

Idag, den 15 oktober, firas den internationella landsbygdskvinnans dag! FN:s generalförsamling har instiftat en dag för att årligen uppmärksamma den roll som kvinnor på landsbygden har för dess utveckling och bekämpande av fattigdom.
15.10.2020 kl. 08:30
Bild på Ramieza Mahdi

Ramieza Mahdi: Kvinnlig könsstympning måste stoppas

Idag är det den Internationella flickdagen, en dag då vi uppmärksammar flickors rättigheter men också deras utsatthet världen över. Denna gång vill jag uppmärksamma könsstympning som utförs på flickor och kvinnor i många delar av världen, skriver Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Ramieza Mahdi i dagens blogginlägg.
11.10.2020 kl. 09:00

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.