Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm vill bli Svenska Kvinnoförbundets ordförande

Anita Westerholm, vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet, är redo att axla ansvar och föra jämställdhetsarbetet framåt. Hon meddelar idag att hon ställer sig till förfogande för posten som Svenska Kvinnoförbundets ordförande.
Bild på Ramieza Mahdi

Ramieza Mahdi vill bli ordförande för Svenska Kvinnoförbundet

Ramieza Mahdi ställer sig till förfogande för Svenska Kvinnoförbundets ordförandeskap. Mahdi brinner för jämställdhet och integrationspolitiska frågor. Hon arbetar för detta både lokalt och regionalt.

Anna Jungner-Nordgren ställer inte upp för omval

Svenska Kvinnoförbundets förbundsordförande Anna Jungner-Nordgren meddelar att hon inte ställer sig till förfogande för omval på Svenska Kvinnoförbundets årsmöte i mars. Jungner-Nordgren som har lett förbundet i fem år ger nu över ordförandeskapet och ansvaret till nya krafter som får ta sikte på det kommande kommunalvalet 2021.