Bild på Sari Somppi

Sari Somppi vill jobba för ett jämställt Vasa

Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Sari Somppi ställer upp i kommunalvalet i april. Somppi, som ställer upp för SFP i Vasa, vill utveckla staden i en mer jämställd riktning.
Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm: Vi är inte jämställda så länge kvinnor är underrepresenterade i beslutsfattandet

Den 18 april går kommunalvalet av stapeln. Kommunfullmäktige ska representera alla kommunens invånare så att beslutsfattandet tar hänsyn till en större mångfald av perspektiv, säger Svenska Kvinnoförbundets ordförande Anita Westerholm i ett pressmeddelande.
Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm: När deltagandet inte sker på lika villkor

Ingen ska utsättas för hatprat eller trakasserier. I dagens blogginlägg skriver förbundsordförande Anita Westerholm om hur viktigt det är att allas röst hörs i den offentliga debatten, att vi inte låter flickor och kvinnor tystas ner av hatprat och trakasserier. Vi måste trygga flickors och kvinnors möjlighet att delta på samma villkor på nätet och i den offentliga debatten, allt annat är ett misslyckande!