Aktuellt

Föråldrade normer inom sjukvården skrämmer iväg nya generationer

Motion 9 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2023

Invandrarkvinnornas väg in i arbetslivet måste förbättras

Motion 11 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2023

Resolution från Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2023

Kvinnor och barn är fortfarande de mest sårbara och utsatta både i Finland och internationellt.  De kvinnor och barn som lever i krigsdrabbade länder lever med flerdubbla faror - dels krigets fasor i sig, men också med risken för att bli utsatta för våld, sexuellt våld och människohandel.

Anita Westerholm omvald till Svenska Kvinnoförbundets ordförande

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte har idag omvalt Anita Westerholm, 27, från Ekenäs, Raseborg, till förbundsordförande. Westerholm brinner för den politik Svenska Kvinnoförbundet för och ser fram emot att fortsätta arbeta för ett jämställt samhälle.
Ramieza Mahdi

Ramieza Mahdi vill fortsätta som vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet

Ramieza Mahdi ställer sig till förfogande för omval till vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet. Mahdi har suttit som förbundets vice ordförande sedan 2020. Årsmötet hålls i Karleby 11-12 februari.
Sari Somppi vice ordförande

Sari Somppi vill fortsätta som Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande

Sari Somppi meddelar att hon ställer upp för omval till vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet. Somppi har fungerat som förbundets vice ordförande sedan september 2020. Svenska Kvinnoförbundet väljer en ny förbundsstyrelse på årsmötet i Karleby 11-12 februari.
Pia Sundell

Pia Sundell vill fortsätta som Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande

Pia Sundell ställer sig till förfogande för omval till vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet. Sundell har fungerat som förbundets vice ordförande sedan september 2020.  Svenska Kvinnoförbundet väljer en ny förbundsstyrelse på årsmötet i Karleby 11-12 februari.

Anita Westerholm vill fortsätta leda Svenska Kvinnoförbundet

Anita Westerholm ställer upp för omval till ordförande för Svenska Kvinnoförbundet. Westerholm valdes till ordförande i september 2020 och har lett förbundet sedan dess. Svenska Kvinnoförbundet sammanträder till årsmöte den 10-12 februari i Karleby och väljer då en ny förbundsstyrelse.