Dubbelt välkomnande

17.03.2006 kl. 00:00
Pressmeddelande 17.3.2006 kl. 13.45
Svenska Kvinnoförbundet r.f. välkomnar både riksdagsledamot Astrid Thors och riksdagsledamot Christina Gestrins kandidatur för partiordförandeposten i Sfp. - Båda är erfarna, kunniga och välmeriterade politiker som har mycket att ge partiet innehållsmässigt och ideologiskt. De kan båda erbjuda ett sådant nytt, fräscht ledarskap som partiet är i behov av samt har den politiska erfarenhet och förmåga som krävs för att lotsa partiet till ett lyckat riksdagsval nästa år.

- Debatten mellan kandidaterna kommer nu att sätta igång på allvar när det finns fyra kandidater för partiordförandeposten säger förbundsordförande Anna Lena Karlsson-Finne. Hon menar att Gestrin och Thors kan ge just det som krävs av Sfp:s ordförande; innehåll i politiken, visioner och mål och nya sätt att jobba inom Sfp.

För mera information:
Anna Lena Karlsson-Finne, tfn. 040-709 0390