Vart är Sfp på väg?

28.01.2006 kl. 12:50
Centralstyrelsen 28.1.2006
I och med partiordförande Enestams avgång vid partidagen i juni kommer en ny ordförande för Sfp att väljas. Frågan är nu hurdan bild partiet vill ge utåt. För partiets framtid är det viktigt att följande ordförande har tydliga visioner om i vilken riktning partiet skall ledas. Skall valen vara färdiga paketlösningar eller skulle partiet må bättre av att efter en genomtänkt och djuplodande ideologisk diskussion välja mellan flera kandidater?
- Två ordförandekandidater har redan ställt upp, men det behövs flera för att åstadkomma en debatt och för att valet skall kunna ses som ett resultat av en demokratisk process, anser Svenska Kvinnoförbundets ordförande Anna Lena Karlsson-Finne. Alla som är färdiga att satsa på en genuin diskussion om partiets målsättningar, värden och framtid borde tas som jämbördiga kandidater tills valet avgörs av partidagens delegater.

Svenska Kvinnoförbundets centralstyrelse arbetar för att flera seriösa kandidater ställer upp och därmed bidrar till en öppen diskussion om vart sfp vill gå.

För mer information:
Anna Lena Karlsson-Finne tel. 040-70 90 390